Pages

Friday, March 11, 2011

lumrah kehidupan

PERANGAI MANUSIA satu tajuk yang mengadungi sifat negatif ataupun positif,tetapi rasenye lebih kepada negatif kot?????

ok,kite sebagai manusia tak lari dari buat kesilapan dan segala bagai la. nama dah lumrah kehidupan Suka ke tak suka ke kena terima jugak lah, tak baik gaduh2 ni. Kita sebagai umat Islam hendaklah mengeratkan hubungan silaturrahim sesama kita, kalau dah macam ini baru dikatakan adanya perpaduan untuk terus maju dan maju lagi. Nak dikatakan mungkin korang sudah kenal bermacam-macam perangai manusia sekarang antara perangai baik, perangai suka menganjing, perangai yang buatkan korang suka dan tak suka ah!..

ok!! lets start,,hahah~~

1. PERANGAI PENTINGKAN DIRI SENDIRI


kebanyakan manusia di muka bumi ini mempunyai perangai cmni kan..memang tak lari la.komfem punye haha...sebagai contoh- kita memotong barisan kereta yang beratur panjang menunggu di trafik light, sebabnya kita nak cepat. sedangkan, sebenarnya kita telah menyusahkan berpuluh-puluh kereta yang sedang sabar menunggu giliran. kita fikir, “alah, kereta aku je.. bukan beri kesan mana pun..” tapi, kalau 50 orang berfikiran yang sama, tidakkah sangat-sangat sudah menyusahkan kereta-kereta lain yang sudah pun beratur panjang yang mungkin juga mahu cepat?ish memang tak elok kan=)

2. PERANGAI KEBUDAKKAN


Korang rasa korang dah cukup matang ke belum? Mentang-mentang dah sunat, terus rasa diri itu dah matang ek? Ok jap, kita boleh rasa ke kita ni dah matang atau tidak? Atau kita boleh rasa yang kita telah mengalami perubahan ke arah proses kematangan? Apa yang aku rasa la kan, yang matangnya adalah tahap pemikiran sahaja, tapi perangai atau sifat, tak akan matang. Kalau matang pun, sikit sahaja. Bagi aku la. Kenapa aku cakap camtu?”haa...fikir-fikirkan,,heeee..

3. PERANGAI TAK SENONOH


fuhh!!perangai cmni elok tinggal kat umah then kunci pintu pakai mangga @ solex yang besar punye.
memang patut pun kan.giler ape! memang kasi rosak majlis ni,law pergi kenduri kawen.
pergh,,abis makanan kat situ dia hentam.silap2 pengatin perempuan sekali die hentam,kihkih...=)

4. PERANGAI BINATANG
                                          
                                            perangai binatang?????bukan ini yang dimaksudkan.
                                                             binatang ni lagi mulia.


                                        

haaa!!yang ni la yang dimaksudkan perangai binatang yang sebetulnya ya ALLAH.dengan relanya mereka2 sanggup membuang darah daging sendiri.akhir zaman.


:::::psstttt,ni aje la entri yang teramat la membosankan,segala gambar dan beberapa note telah dibantu oleh cik goggle..thank for goggle!!!!!!!!!!!..dan thank sebab bace bored entri..

4 comments:

  1. lain manusie lain ragam :):) hohoho!! :):)

    ReplyDelete
  2. rambut jewp same hitam!! * bak kate owg tue dulu2*...
    pdhal skrg ramai gilew rambut bkn warne itam hohoho~:P byk colour rmbut :):)

    ReplyDelete
  3. hehehe....org dlu2 rmbut itam je kn...
    2 la ade pepatah cmtu..hehe...
    law skang ni,nk wt pepatah cmne lak erk...hhoh~~

    ReplyDelete